Hotels you can rely on.
Park Inn by Radisson® är en innovativ och dynamisk mellanklasskedja som erbjuder en välkomnande och prisvärd hotellupplevelse. Vi koncentrerar oss på det viktiga: bekväma sängar, perfekt städade rum, trevlig service och bekymmersfria hotellvistelser. Vi erbjuder över 140 hotell i USA, Kanada, Europa, Afrika och Mellanöstern med alla centrala bekvämligheter, färgglad inredning och djärva restaurangkoncept. På så sätt kan våra gäster få stans bästa sömn – varje gång.

Yes I Can!
Upplev värmen hos Park Inns unika servicefilosofi Yes I Can!, som skiljer oss från alla konkurrenter. Yes I Can! -andan genomsyrar arbetet på alla Park Inn by Radisson Hotels i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) och utgör hjärtat i våra kontakter med gästerna. Vi ger dem vår odelade uppmärksamhet och personalens positiva inställning och professionalism garanterar att alla gäster får en oförglömlig upplevelse hos oss.

 På Park Inn är Yes I Can! företagets målsättning och en hel livsstil, som ger vägledning och hjälper oss att klara av utmaningar och upptäcka nya möjligheter. Våra gäster finns på så skilda platser som London, St Petersburg, Muscat och Paris, men har alla en sak gemensam – de är garanterade imponerande service vid varje besök.

Park Inn by Radissons färgstarka historia
  • 2000 – Carlson förvärvar varmärkena Park Inn (och Park Plaza) av Olympus
  • 2002 – Carlson undertecknar ett huvudfranchiseavtal med Rezidor Hotel Group om att öppna Park Inn, Country Inn och Regent Hotels i EMEA-regionen
  • 2003 – Park Inns resa i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) inleds med att man öppnar det första hotellet – Park Inn Berlin Alexanderplatz med 1 012 rum Rezidor utformar och lanserar den nya Park Inn-logotypen och varumärkesidentiteten - Man förvärvar 14 hotell i Sverige av Winn Group
  • 2005 – Sju hotell förvärvas i Tyskland av Event Hotels-koncernen
  • 2006 – Utveckling från 0 till 60 hotell på fyra år – med enorm tillväxt i Storbritannien, Irland, Tyskland och Sverige. Rysslands första Park Inn har öppnat i form av ett specialbyggt hotell som blir ett nytt landmärke i staden Ekaterinburg.
  • 2007 – En milstolpe passeras i och med att man nu driver eller håller på att utveckla över 100 Park Inn Hotels - Park Inn blir en separat enhet inom Rezidor Hotel Group och Jacques Dubois utses till operativ direktör (COO) - Park Inn Airbus får luft under vingarna – i ett unikt samarbete med Germanwings låter flygbolaget måla ett av sina plan i Park Inn-varumärkets färger
  • 2008-2010 – Park Inn bygger på sin framgångsrika tillväxt i EMEA-området och utökar närvaron i viktiga länder och på tillväxtmarknader som Tjeckien, Estland, Litauen, Nigeria, Oman, Polen, Saudiarabien, Slovakien, Tunisien och Förenade Arabemiraten. Tillväxten för mellanklasskedjan har sitt ursprung i USA.